Sorry!

 sorry men har inte haft nått internet från sent i går kväll.
Men här kommer om Lördagen och söndagen :)


LÖRDAG!
Tränade uffe uffe som ni säkert vet :)

Började med Tifa i dag. Hon var super duktig. hade lite problem i en serie.
Men när vi hoppade om den så blev det perfect. Uffe sa till dom andra det är här när hästen går fram:)
Så ja det kändes helt sjukt bra :) Duktig tifa!
Hoppade Bana två gånger och det kändes toppen. Stanade en gång men mitt fel.
Jag red inte utan glappade på ena tygeln och hon är inte så säker på hinder. Så blev ett stop.
Men gör inget! Sen hoppade hon hur fint som helst.
Hoppade bana på 90 cm :)

Sen var det cleos tur!
Ja gleo är ju ouppfostrad. MEn fick jätte bra hjälp av uffe :)
Började med att galopper runt hela banan..
Hon skulle bara gå fram fram fram fram fram fram.
När vi hade gjort det ett tag så skulle jag göra halt och sen fram i galopp i gen.
Ända tills hon kändes bra!
Sen travade vi lite och sen fram i galopp igen.
Sen började vi hoppa. Gick sådär! Men allefall. Hoppade fram på en oxer.
Hoppade den tre fyra gånger.
Sen började vi hoppa bana. Hopade hela banan. Sen fick vi hoppa om tre hinder.
 Hoppade nog dom hinderna 20 gånger. För Cleo skulle fatta.
MEn sen gick hon fram och jag kunde få tillbaka henne nogerlunda.
Sen var vi klar. uffe tyckte det inte var lönt att sitta och malla det om och om och om.
För Cleo måste lära säg att gå fram för skänklen...

Pratade med uffe sen efter.
Han sa att cleo var ouppfostrad och kunde bli farlig både för mig och dom i omgivningen.
Ja och så klart för henne själv. för så hon kickar och håller på är inte normalt.
OBS! Inte min häst haha!  Rider den åt en annan tjej.


SÖNDAG!

Åkte och lämnade tias hos mamma på morgonen.
Så hämtade Thomas mig i ängelholm. Körde vi vidare hem till han.
Skulle häjlpa han med en fyra åring som inte är in riden.
Gick super bra! lite spännde i början men efter många om och men så kom jag upp.
Så skrittade jag henne 10-15 minuter.
Super fin häst :)
Kommer bilder sen för ska ditt på onsdag igen xD
Den kommer komma till mig sen när mister är såld thihi..

Sen åkte jag hem.
Tog in Mister och borstade han . borstade typ i 30 minuter :)
Tyckte han var mysig!
Sen longerade jag han med inspäningar. Gick super bra och han var super fin :)
Var finast i sluter när han började slappna av :)
Men tränade vi lite på marken med att han ska lyssna på mig:)
Även detgick super bra!
Tror han börja förstå vem det är som bestämer :) THihi

Ja och det var allt om helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0