Tidig Morgon :)

Upp tidigt tidigt i dag :) Uppe vi lite över sju. Fixade mig och tias :)
Sen vidare till stallet.
Skulle träna båda Tifa och Cleo i dressyr :)

Började med Cleo!
Ja vad ska jag säga. Det gick inte alls bra. En häst måste vara framme för skänklaran. Annars är det inte mycket som fungerar. Hon bara kickade och kastade säg åt sida och ryggade jätte fort. För jag ville hon skulle gå framåt. Men det vill inte hon. Ja typ så höll hela rid passer på. Inte alls kul! Gick Jätte fint och gra en liten stund. Så det är väl det jag får vara nyd med :P




Sen var det Tifas tur!
Började trava på en volt. Kände efter så hon lyssnade på skänklarna. Hon lyssnade fint :) Sen flyttade vi henne in på lite volt och ut på stor volt i båda varven :) Gick super bra! Men måste tänka på så inte rumpa åker in:P Sen galoppade vi och i höger varv fattar hon gärna fel galopp men gick mycket bra i dag. Galopperade 5 steg fram och 5 tillbaka. För att starka hennes galopp ännu mer. Gick super! Gick bäst i vänster varv för där är hon starkast :) Sen i slutet red vi på en åtta i trav. Skulle göra halt i mitten se till så hon stod stilla och sen rygga henne och sen fram i trav. I börja blev hon lite irriterad men det var för hon inte förstod.. Men efter ett tag gjorde hon det riktigt bra :) Sen travade jag av henne:) Super duktig var hon :)







Myste med Mister i hagen :)





Kommentarer
Postat av: Nellie

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2012-09-01 @ 13:23:57
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0